Distance learning in Dentistry actions of higher education facing COVID-19

Authors

  • Erika Raquel Enoki-Miñano Universidad César Vallejo, Facultad de Ciencias de la Salud, Escuela Académico Profesional de Estomatología. Piura. Universidad César Vallejo, Vicerrectorado de Investigación, Instituto de Investigación. Trujillo. Universidad Nacional de Piura. Facultad de Medicina Humana, Escuela de Estomatología. Piura https://orcid.org/0000-0002-3378-5970

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Erika Raquel Enoki-Miñano, Universidad César Vallejo, Facultad de Ciencias de la Salud, Escuela Académico Profesional de Estomatología. Piura. Universidad César Vallejo, Vicerrectorado de Investigación, Instituto de Investigación. Trujillo. Universidad Nacional de Piura. Facultad de Medicina Humana, Escuela de Estomatología. Piura

Directora de la Escuela de Estomatología de la Universidad César Vallejo - Perú

References

Hellewell J, Abbott S, Gimma A, Bosse NI, Jarvis CI, Russell TW, et al. Feasibility of controlling COVID-19 outbreaks by isolation of cases and contacts. The Lancet Global Health 2020;8(4):488-96. DOI: https://doi.org/10.1016/S2214-109X(20)30074-7

Organización de la Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. Acciones de las redes de educación superior ante el COVID-19. 2020 [acceso: 09/04/2020]. Disponible en: http://www.iesalc.unesco.org/2020/04/03/acciones-de-las-redes-de-educacion-superior-ante-el-covid-19/

Organización de la Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. El coronavirus COVID-19 y la educación superior: impacto y recomendaciones. 2020 [acceso 09/04/2020]. Disponible en: https://www.iesalc.unesco.org/2020/04/02/el-coronavirus-covid-19-y-la-educacion-superior-impacto-y-recomendaciones/

El Peruano. Resolución del Consejo Directivo N° 039-2020-SUNEDU-CD. [acceso: 09/07/2020]. Disponible en: https://busquedas.elperuano.pe/normaslegales/aprueban-los-criterios-para-la-supervision-de-la-adaptacion-resolucion-n-039-2020-sunedu-cd-1865206-1/

Golchaia B, Nazaria N, Hassania F, Hadi M. Computer-based E-teaching (virtual Medical Teaching) or traditional teaching: A comparison between Medical and Dentistry students. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2012:47:2080-3. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.952

Chick R, Clifton G, Peace K, Propper B, Hale D, Alseidi A, Vreeland T. Using Technology to Maintain the Education of Residents During the COVID-19 Pandemic. Journal of Surgical Education. 2020 [Epub ahead of print]. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jsurg.2020.03.018.

Almarzooq Z, Lopes M, Kochar A. Virtual Learning during the COVID-19 Pandemic: A Disruptive Technology in Graduate Medical Education. J Am Coll Cardiol. 2020; [Epub ahead of print]. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jacc.2020.04.015

Published

2020-07-09

How to Cite

1.
Enoki-Miñano ER. Distance learning in Dentistry actions of higher education facing COVID-19. Rev Cubana Estomatol [Internet]. 2020 Jul. 9 [cited 2025 Feb. 23];57(3):3308. Available from: https://revestomatologia.sld.cu/index.php/est/article/view/3308

Issue

Section

Letter to editor